PE-punten
- 53 NIRPA
Tijdens deze bijeenkomst behandelt Casper Mons specifiek bij de gemeente voorkomende zaken, naast de algemene (administratieve) verplichtingen die de werkkostenregeling met zich meebrengt. Heb je in de praktijk te maken met de werkkostenregeling, maar zou je graag het geheel willen overzien, dan geeft deze training je daar de handvaten voor.
Is de werkkostenregeling toe te passen op vergoedingen en verstrekkingen aan het college van Burgemeester en Wethouders, raadsleden of vrijwilligers? Hoe zit het met stagiaires en trainees? Zijn er mogelijkheden om kosten van (dienst) auto’s onder te brengen in de vrije ruimte? Hoe zit het verder met andere kosten betreffende mobiliteit? Openbaar vervoer, (elektrische) fietsen, parkeerkosten of een mobiliteitsbudget. Hoe zit het met gepensioneerde oud-collega’s waarvoor nog wel eens iets georganiseerd of gedaan wordt? Valt dat ook onder de werkkostenregeling? Wat zijn de bijzonderheden met horecabestedingen en trainingsbijeenkomsten waar ook gegeten wordt.
Naast bovenstaande praktische zaken besteedt Casper ook aandacht aan de administratieve aspecten van de werkkostenregeling. Is er voldoende zicht op kosten die moeten worden beoordeeld vanuit de werkkostenregeling en wat zijn praktische handgrepen? Zit de kennis en kunde bij de juiste medewerkers? Worden er geen facturen of declaraties gemist zoals waardebonnen, cadeaus en geschenken, bezoeken van speciale gelegenheden of evenementen, lief en leed, etc. Wat zijn de risico’s als we niet “in control” zijn? Hoe wijzen we vergoedingen en verstrekkingen administratief toe aan de vrije ruimte en geldt dit voor alles?
Tot slot bespreekt Casper de (blijvende) invloed die corona heeft op ons werken. Wat zijn de mogelijkheden onder de werkkostenregeling aangaande het thuiswerken? Hoe zit het met een eventuele thuiswerkvergoeding? Mogen we coronatesten onbelast vergoeden of vallen deze onder de vrije ruimte?
Gedurende deze bijeenkomst worden voorbeelden gebruikt om de theorie te verduidelijken en andersom worden voorbeelden uit de praktijk getoetst aan de wet- en regelgeving.
12.00 uur Ontvangst met koffie, thee en broodjes
12.30 uur Programma
17.00 uur Einde programma
Tijdens het programma vinden een paar korte pauzes plaats.
Casper Mons
Zelfstandig senior beloningsadviseur. Hij is gespecialiseerd in het uitzoeken en interpreteren van de wet- en regelgeving op sociaal en fiscaal gebied. Daarnaast geeft hij trainingen op het gebied van salarisadministratie met overlap naar zowel arbeidsrecht als de financiële administratie.
Medewerkers van gemeenten die meer willen weten van de werkkostenregeling zoals:
- Financieel medewerkers
- Salarisadministrateurs
- Hoofden en medewerkers HRM
- (Beleids) medewerkers
Het inschrijfgeld bedraagt € 389,00 per persoon (excl. BTW).
Meld aan met 2 personen en je collega ontvangt 10% korting op het inschrijfgeld. Hierbij zijn inbegrepen de kosten van digitaal documentatiemateriaal, koffie, thee en ontvangst met broodjes. Na ontvangst van je aanmelding sturen wij je een bevestiging, routebeschrijving en factuur.
Verhinderd?
Tot twee weken voor aanvang van onze programma’s kun je uitsluitend schriftelijk kosteloos annuleren. Bij annulering binnen twee weken voor aanvang ben je het volledige inschrijfgeld verschuldigd. Een vervanger mag kosteloos je plaats innemen.
4 uur
60 punten op aanvraag.
Het is de verantwoordelijk van de deelnemer of een cursus kwalificeert voor PE-punten.
Mis je pe-punten voor jouw branche/beroepsvereniging? Neem dan contact met ons op.